Подивився чудовий ефір Юрія Романенка та Артема Петренка. Про вплив ворожої пропаганди на українців. Всім рекомендую. Там дуже гарні приклади. Про те, як працює інформація, на чому базується пропаганда. Коротше, все те, про що я тут пишу останні пару років. І як це використовувати в нашому житті.
Пройдемось по найцікавішим моментам, якщо вам лінь дивитись або слухати всю передачу.
Пропага́нда (лат. propaganda дослівно — «яка підлягає поширенню (віра)», від лат. prōpāgo — «поширюю») — форма комунікації, спрямована на поширення в суспільстві — світогляду, теорії, твердження, фактів, аргументів, чуток та інших відомостей для впливу на суспільну думку на користь певної спільної справи чи громадської позиції.
Основні тези
Мозок – це найенерговитратний орган організму. Розумова діяльність – це велика напруга. Мозок не хоче думати. Фізично.
Мозок хоче все спростити.
Людина не має своїх думок. Твої думки – це опрацьовані чужі думки.
Пропаганда впливає на кожну людину. Єдиний спосіб захисту – не слухати те, що тобі заливають у вуха. Мозок все запам’ятовує.
Ми всі живемо в інформаційному міхурі. Вся інформація, яку ми споживаємо, підтверджує наші переконання.
Все, що не вкладається в картину світу людини, вона навіть не помічає. Дивимося чудове відео з тестом на увагу.
Пропаганда – це лише одна думка, яку тобі хочуть поселити. Неймовірно. Тобі будуть весь час розповідати те, у що ти віриш і що хочеш чути. І потім засадять по самі гланди одну думку. І ти навіть не помітиш, як сам почнеш її розповсюджувати.
Чудові приклади про Швеця та Жданова.
А далі все просто. Це як у геометрії. Є аксіоми. Наприклад, паралельні прямі не перетинаються. І на основі цієї аксіоми побудована евклідова геометрія. Але якщо змінити лише цей один параметр, то це міняє взагалі все. І з’являється геометрія Лобачевського.
Геометрія Лобачевського (гіперболічна геометрія) — одна з неевклідових геометрій, геометрична теорія, що базується на тих же основних міркуваннях, що і звичайна евклідова геометрія, за винятком аксіоми про паралельність, що замінюється на аксіому про паралельні Лобачевського.
Так і з людиною. Якщо вам кажуть, що ви не переможете, то ви і не чините спротиву, бо вбили вашу віру. Якщо вам кажуть, що влада погана та корумпована, то ви й не підкоряєтесь законам.
Вам просто заміняють одну думку, і потім ця думка змінює все — всю вашу поведінку. Це як вірус, який знищує систему захисту зсередини. Найстрашніше, коли людина цього не розуміє та ще й далі розповсюджує цей вірус, заражаючи інших людей.
Одна думка про себе змінює поведінку. Людина каже та думає: “Я не спроможний вивчити мову, я не придатний бігати. Я не можу.” Процес навіть не запускається.
Прочитайте ще цей неймовірний приклад із книги Атомні звички. Для наглядної іллюстрації.
Уявіть собі двох людей, котрі відмовляються від сигарети. Коли першому пропонують закурити, він каже: “Ні, дякую. Я намагаюся кинути палити”. Така відповідь здається цілком обґрунтованою, але насправді ця людина, як і раніше, сприймає себе як курця, який намагається змінити свій образ дій. Він сподівається, що його поведінка зміниться, проте його переконання при цьому залишаться незмінними.
Друга людина відмовляється зі словами: «Ні, дякую. Я не курю”. Здавалося б, невелика різниця, але цей вислів свідчить про зміни у його ідентичності. Куріння було частиною його минулого життя, але не справжнім. Він більше не ідентифікує себе з поняттям курець.
Ідентичність формується з урахуванням звичок. Ви не народжуєтесь із заздалегідь сформованими переконаннями. Кожне переконання, включаючи ставлення до себе, формуються з урахуванням досвіду.
І головна порада від класика.
Подивитись весь ефір.
Такий шлях. Всім мир!
+ Матеріали. Сервіси. Підписка. Для квантового стрибка та виходу в космос.
Книга – Максимальна ефективність. Ключ до здорового, щасливого та продуктивного життя. А не так як зараз.
Телеграм канал – Антивірус для мозку. Ментальне здоровʼя на максималках
Телеграм канал — Ахуенні Переконання
САМИЙ ефективніший в світі тренажер для вивчення іноземних мов Words. [ 100% результат. 100% – гарантія. Перший місяць – Безкоштовно! ]
Матеріали для продажників [ в розробці ]
Матеріали з маркетингу [ в розробці ]
>> Отримати відповідь на питання, яке вас цікавить
Підписатися в Телеграмі [ там ділюсь короткими думками, музикою та анонсами статей ] , Ютуб [ тут різними корисними відосами ] та x.com
Було корисно та цікаво – підпишись, поділись та перешли друзям!