#389 – “Спринт. Вирішуйте складні завдання і тестуйте нові ідеї за 5 днів”. Джейк Кнапп, Джон Зерацки

Чому варто прочитати цю книгу? Тому що це проста технологія проектування та тестування ваших гіпотез. Яку можна використати в любій сфері вашого життя. Це дуже ефективний спосіб організації вашої діяльності.

Кожний клієнт, який приходить до мене за розробкою сайту, взагалі не приділяє увагу тестам. А тести це швидкі відповіді на запитання, які дадуть потрібні нам данні. Та заощадять купу грошей.

Я читав, що в одній компанії, перед тим як розробляти новий продукт або фічу до існуючого продукту, менеджер повинен написати 200 листів потенційним клієнтам. Та продати цей продукт. Бо після того, як продукт буде розроблений, все одно треба буде шукати клієнтів. То чому не почати з тестів продажів. Це величезна економія часу та грошей.

Тому варто робити такі спринти в усіх сферах вашого життя.

Основні тези книги

Технологію спринту створив дизайнер компанії Google Джейк Кнапп, і спочатку її використовували його колеги, творці відомих продуктів, як-от Gmail i Chrome. У венчурному фонді Google Ventures Кнапп відшліфував технологію, працюючи разом із Джоном Зерацкі і Брейденом Ковіцом. Спринт перевірили на сотні компаній, і врешті партнери фонду відкрили цей підхід світові: написали вичерпну і докладну інструкцію застосування спринтів для тестування практично будь-яких продуктів і послуг, книжку «Спринт», яка стала бестселером. Автори не тільки до деталей розписують майже кожну годину з п’яти днів спринту, а й пояснюють, чому не працює брейнстормінг, як уникнути пасток у звичних процесах прийняття рішень, а також як адаптувати технологію спринту для будь-якої компанії, неприбуткової організації і навіть університетської аудиторії.

Я порівняв мозкові штурми зі своєю щоденною роботою в Google. І ось що з’ясувалося: чим складніше було поставлене переді мною завдання і чим меншим часом на її рішення я мав у своєму розпорядженні, тим краще виявлялися результати.

Чим складніша проблема, тим ефективніший «спринт»

У чому тут мораль? Та в тому, що немає такої проблеми, яка була б надто складною для «спринту». Ця ідея могла б здатися абсурдною, якби не дві тези, що чудово її підтверджують.

По-перше, «спринт» змусить вашу команду зосередитися на найважливіших та нагальних питаннях.

По-друге, він дасть вам миттєві та зрозумілі результати, з яких ви зможете здобути уроки, маючи у своєму розпорядженні лише зовнішню оболонку майбутнього продукту. Так, Blue Bottle вдалося обійтися серією слайдів, щоб продемонструвати користувачам концепт свого інтернет-магазину ще до того, як приступити до програмування і задіяти матеріально-технічні ресурси.

Насамперед визначтеся з концептом. Це важливо. Концепт знайомить потенційного покупця з вашим продуктом. Людина – істота складна та мінлива, і передбачити, як вона відреагує на ту чи іншу новинку, абсолютно неможливо.

Співробітники Каліфорнійського університету в Ірвайні з’ясували, що повернення до основної роботи після вимушеної перерви займає в середньому 23 хвилини. (Ми обов’язково почитаємо ще щось про подібні дослідження, ось тільки спершу відповімо на одну есемеску.)

Немає жодних сумнівів: чим частіше ви відволікаєтеся від своєї основної діяльності, тим більшої шкоди їй завдаєте. Звичайно, ви робите це несвідомо. Як і всі люди, ви хочете, щоб важливу роботу було зроблено. Але чим більше розумових і творчих зусиль від вас потрібно, тим довші і монолітніші повинні бути присвячені цій роботі відрізки часу.

І це один із головних бонусів, які дає вам «спринт». Завдяки йому ви зможете працювати саме так, як потрібно: за чітко визначеним графіком, маючи одну конкретно сформульовану – і, що важливіше, гідну – мету. Вам не доведеться кидатися від проекту до проекту, не потрібно буде відволікатися на випадкові справи.

Всі ці гаджети тільки гальмують спринт, забирають на себе його інерцію і висмоктують енергію з учасників. Один погляд на екран – і ви відразу перестаєте звертати увагу на те, що відбувається, стаючи абсолютно марним для власної команди. Гірше того, ви тим самим немовби кажете собі та оточуючим: «Ми займаємося чимось нецікавим».

Понеділок починається з вправи, яку ми називаємо «Почни з кінця». Спробуйте зазирнути у майбутнє – в останній день спринту, а може, і ще далі. Подібно до Джини Кранца, який намалював схему повернення «Аполлона» на Землю, вам із вашою командою потрібно намітити свій основний шлях до довгострокової мети через досягнення цілей проміжних.

Почати з кінця – все одно, що отримати ключі від машини часу. Якби ви справді могли переміститися в майбутнє на тиждень уперед, то на які питання ви зуміли б знайти відповіді? А якщо на півроку чи на рік? Які докази успішності свого “спринт” – проекту ви стали б шукати? Навіть якщо майбутнє здається абсолютно передбачуваним, однаково присвятіть понеділок конкретизації цієї передбачуваності. Обов’язково все запишіть у найдрібніших деталях. І почніть із довгострокової мети.

  • Відповіді на які питання ми хочемо знайти під час «спринту»?
  • Чого ми маємо досягти, щоб досягти своєї довгострокової мети?
  • Уявіть, що ми перейшли в майбутнє і дізналися, що наш проект провалився. В чому може бути причина?

Вважайте за краще легкі перекуси

Вранці та протягом усього дня учасники «спринту» повинні мати можливість кілька разів перекусити. Але в жодному разі не пропонуйте їм щільний обід. Жодних буріто, піци, величезних сендвічів або шведських столів, де можна їсти без обмежень. На своєму сумному досвіді ми переконалися, що щільний обід може позбавити команду енергії, необхідної, щоб ефективно відпрацювати другу половину дня.

У вівторок ми просимо вас зайнятися малюванням не тому, що це цікаве заняття. Ми переконані, що створення нарисів – найшвидший і найпростіший спосіб трансформувати абстрактні думки у конкретні рішення. Як тільки ваші ідеї наповняться конкретикою, у решти членів команди з’явиться можливість критично та неупереджено оцінити їх – без жодної агітації з вашого боку. А найголовніше: створення нарисів дозволяє кожному учаснику «спринту» розвинути та конкретизувати свої ідеї, працюючи поодинці.

У «спринті» четвер – день, присвячений створенню ілюзій. У вас з’явилася чудова ідея, яка зможе вирішити бізнес-проблему? Замість витратити тижні, місяці – або навіть роки – на втілення цієї ідеї в життя, ви можете просто «створити видимість». Усього за один день вам треба створити прототип, який виглядатиме цілком реалістично – зовсім як бутафорський фасад у фільмах про Дикий Захід. А в п’ятницю ваші потенційні споживачі – так само, як кіноглядачі – забувши про те, що їх оточує насправді, реагуватимуть на події, що розгортаються перед ними.

Побудувати такий фасад набагато легше, ніж може здатися. Припустимо, ви працюєте над проектом, який має тривати 100 днів. Далі припустимо, що з тестування продукт має бути готовий на 90 %. Простий розрахунок показує, що вам потрібно 90 днів, щоб завершити цю частину роботи – тобто тестування можна буде розпочати лише приблизно через три місяці. Але наш досвід свідчить інше: якщо обмежитися будовою фасаду, то можна підготуватися до тестування лише за один день.

Мабуть, найсерйозніша проблема полягає в тому, що чим довше ви працюєте над проектом (не важливо, над прототипом або готовим продуктом), тим більше ви занурюєтеся в нього і тим менш ймовірно, що ви поставитеся до результатів тестування серйозно. Наступного дня після створення прототипу ви готові сприймати зворотний зв’язок. Але якщо ви працюєте над проектом вже три місяці, то обов’язково сформується і дасть взнаки психологічна залежність від обраного рішення.

За свою кар’єру Нільсен організував тисячі інтерв’ю, і одного разу він поставив собі запитання: а скільки взагалі інтерв’ю потрібно провести, щоб уловити найважливіші закономірності? Він проаналізував матеріали 83 власних маркетингових досліджень. На виході весь час виходив той самий дивовижний результат: 85% проблем виявлялося після інтерв’ю всього з 5 користувачами.

Інтерв’юер. Ви подивилися сайт. Що ви про нього думаєте?

Споживач. Не знаю… Тобто… Мені здається, що цей продукт не підходить для нашої компанії.

Інтерв’юер. Чому?

Споживач. (Вставити креативну відповідь.)

а) НЕ ставте питання, які передбачають вибір з обмеженого числа альтернатив, чи питання, куди можна відповісти «так» чи «ні»: «Ви хотіли б…?»; «Ви вважаєте, що…?»; “Це так?”;

б) питання повинні починатися з питальних займенників: «хто», «що», «де», «коли», «чому», «як».

Учасники спринту просто не можуть програти. Якщо вам вдасться протестувати свій прототип на потенційних клієнтах, то ви заробите найцінніший приз – можливість лише за 5 днів перевірити, чи справді перебуваєте на правильному шляху. Але майте на увазі, що результати не завжди можна інтерпретувати однозначно. Повний провал одного з прототипів може виявитися гарною новиною, оскільки вам не потрібно буде інвестувати кошти в цей проект.

До кожного експериментального польоту будувався новий прототип, покликаний дати відповідь той чи інший конкретне питання. Брати Райт залишалися вірними своїй довгостроковій цілі і не здавалися.

Звучить знайомо, чи не так? Винаходячи свій літак, брати Райт не проводили спринтів. Але набір способів та інструментів, якими вони скористалися знову і знову, був схожим. Постановка питань, створення прототипів та їхнє тестування стало для винахідників способом життя.

Систематичне проведення спринтів зробить використання цих інструментів звичним і для вашої компанії.

Такий шлях! Всім мир!

Корисні матеріали, сервіси та підписка

Телеграм канал – Інформаційна безпека мозку для ментального здоровʼя

Телеграм канал — Переконання та стратегії для росту, щастя, успіху

Тренажер для вивчення іноземних мов Words

Матеріали для продажників [ в розробці ]

Матеріали з маркетингу [ в розробці ]

>> Отримати відповідь на питання, яке вас цікавить

Розробка сайтів під ключ

Підписатися в Телеграмі [ там ділюсь короткими думками, музикою та анонсами статей ] , Ютуб [ тут різними корисними відосами ] та x.com

Було корисно та цікаво – підпишись, поділись та перешли друзям!